W związku z możliwością pozyskania przez Gminę Kotla środków na finansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu informujemy, o możliwości składania wniosków o dofinansowanie ww. zadań.
Z dofinansowania korzystać mogą osoby fizyczne będące właścicielami nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy Kotla.
Dofinansowanie obejmie pokrycie kosztów:
- demontażu pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest,
- transportu odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwiania,
- unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest z nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy Kotla,
Dofinansowanie nie obejmuje zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego.
W przypadku otrzymania środków finansowych przez Gminę Kotla, WFOŚiGW pokryje 70% kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, natomiast pozostałe 30% kosztów dla osób fizycznych zostanie sfinansowane z budżetu Gminy Kotla.
UWAGA – Gmina nie będzie finansować 30% kosztów osobom prowadzącym działalność gospodarczą.
Wnioski o przyznanie dotacji można składać na załączonym formularzu do dnia 7 kwietnia 2022 r. w Urzędzie Gminy Kotla.
Wnioski i dodatkowe informacje można uzyskać w Punkcie Obsługi Mieszkańca, ul. Głogowska 90; 67-240 Kotla , telefon 76 8318 361 wew. 37, od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 14.00.
Wraz z wnioskiem należy złożyć:
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
- Informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
- Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
W przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego lub działalności gospodarczej należy załączyć:
-wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie strona otrzymała w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 3 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis na podstawie wzoru określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie (Dz. U. 2010, Nr 121, poz. 810).
Wnioski o dofinansowanie będą realizowane według kolejności ich składania do czasu wyczerpania środków finansowych z dotacji z WFOŚiGW we Wrocławiu.
Ww. wniosek, będzie stanowił zobowiązanie wnioskodawcy, że nie wycofa się z projektu realizacji zadania.
Uwaga: o złożenie wniosku proszeni są właściciele nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Kotla, którzy są zainteresowani wykonaniem ww. prac wyłącznie
w 2022 roku!
Zadanie będzie realizowane tylko w przypadku otrzymania środków finansowych przez Gminę Kotla z WFOŚiGW.
Informacja o wyrobach zawierających azbest (Pobierz DOC, 34,00 kB)
Wniosek Azbest 2022 (Pobierz DOC, 44,00 kB)
Ocena wyrobów zawierających azbest (Pobierz DOC, 59,50 kB)